søndag den 15. juni 2014

Vi nærmer os midsommer - min yndlingstid


Vi elsker vort land, men ved midsommer mest,

når hver sky over marken velsignelsen sender,

når af blomster er flest, og når kvæget i spand

giver rigeligst gave til flittige hænder;
når ikke vi pløjer og harver og tromler,
når koen sin middag i kløveren gumler
Da går ungdom til dans på dit bud, sankte Hans!
ret som føllet og lammet, der frit over engen sig tumler -
Da går ungdom til dans på dit bud, sankte Hans!
ret som føllet og lammet, der frit over engen sig tumler.
(Holger Drachmann)

Min yndlingstid på året - sammen med julen - er midsommer. I mine børnedage betød det sommerferie, nu betyder det, at sommerferien er nærved - og jeg TRÆNGER! 
Jeg elsker de lange aftener, alle blomsterne, hyldens gennemtrængende duft, de grønne farver - alting er bare lysere. Jeg forestiller mig Skagen, i sin velmagtsdage, med Krøyer, Ancher, Drachmann og alle de andre - uhhhh kunne man bare rejse frem og tilbage i tiden!

Sank Hans nærmer sig - vi fejrer den hjemme i haven, som vi har gjort i flere år, og bålet bliver ikke først tændt 20.30-21....... Det er i starten af en skoleuge og jeg skylder mine børns lærere og pædagoger, at mine unger er friske og veludhvilede OGSÅ den sidste uge - alt andet er mangel på respekt og forståelse for, hvordan indskolingsbørn agerer........

Min datter afslutter i disse dage 9. klasse - hun scorer den ene tocifrede karakter efter den anden (ja i den gode ende sgu!) - det bekræfter mig i, hvor vigtigt det er, at stille krav til sine børn ift. deres evner!
Geranium - Roxanne
Scabiose
Ja jeg er ikke så hurtig, så jeg har først fundet piccollage nu ;-)






Hjulkronen blomstrer
Stjerneskærm




Ingen kommentarer:

Send en kommentar