mandag den 23. juni 2014

Tanker fra en mor og lidt haveglimt

Min store dejlige pige har netop afsluttet FSA - hun har virkelig foldet sig ud og fundet troen på sig selv og sine egne evner - det har været helt vidunderligt at følge. Hun var (mundtligt) oppe i projektopgaven, dansk, engelsk, F/K, kristendom og matematik - det udløste fem 12'ere og én 7'er - og de skriftlige har været lige så fornemme - så sejt! (Og nej jeg gider ikke falde under Janteloven!!!!)
NU har hun ferie, skal slappe af, være sammen med veninderne, på spejdertur til Skotland, familiebesøg i England og fejre 16 års fødselsdag.
Som mor fatter jeg ikke at der pludselig er gået 10 år, siden hun en augustmorgen startede i folkeskolen. Hun har altid trives, har aldrig været i konflikter, har haft det nemt fagligt - ja jeg ved det godt - det lyder som blær, men det er bare sådan - det betyder ikke, at vi ikke har haft skænderier og andet herhjemme - believe you me dét har vi big time - hun har bare aldrig haft behovet for at gøre det med andre end os - skønt! Hun er og har altid været et nemt nemt barn. Og er gået fra at være den lækreste baby til at være den lækreste teenager - det lyder som blær, men det er et faktum!


Til august starter der så et nyt kapitel i vores familieliv. Hun starter på efterskole. Både hende og vi glæder os over den kæmpe oplevelse, vi ved det bliver, men jeg gruer også for savnet - men absence makes the heart grow fonder - jeg tror og håber, vi finder en ny form for samhørighed.
Vi ser frem til denne forandring, til at møde hendes nye venner, høre om nye oplevelser, og hvem ved måske kærester - det er noget, vi har til gode endnu.

Da jeg afsluttede folkeskolen gav min mormor mig en porcelænsugle - af uvisse årsager har jeg den desværre ikke mere. Jeg ville ønske, jeg havde passet bedre på den. Vi har givet vores datter en lille gave fordi hun nu har afsluttet sine prøver - selvfølgelig en ugle. Poul Hansens fine træugle fra Architectmade - ih jeg synes selv, den er så fin, og det gjorde hun heldigvis også :-)

Ellers er der lige et par haveglimt - junihaven er (også) så smuk - men den trænger efterhånden til lidt vand!























Ingen kommentarer:

Send en kommentar