fredag den 30. januar 2015

Min fars 80'er ret - kylling med tomat/karry/ananas flødesovs

En af min absolutte favoritretter fra min barndom er denne ret. Da min far lavede den i 80'erne var det dog med panerede kalve- eller skinkeschnitzler.

½l fløde (måske kan en kvart liter gøre det ;-)
1 spsk tomatpure
1 dåse ananas i ringe
karry
salt/peber
kyllingebryster

Svits ca. 1 tsk, måske lidt mere, karry i olie på en varm pande. Steg ananasringene i dette til de har lidt stegeskorpe. Læg dem til side.
Brun kyllingebrysterne i olie/karry og læg dem i et ovnfast fad. Svits tomatpureen i resterne af karry/olieblandingen. Hæld fløde ved - spæd op med saft fra ananaserne. Smag til med salt/peber og evt mere karry. Lad det simre lidt.

Hæld sovsen over kyllingebrysterne og top med ananasringene - steg dem i ovnen til kyllingen har fået nok.

Serveres med ris eller savoykålstilbehøret jeg bloggede den anden dag.

Det er virkelig dårlige madbilleder, jeg får taget - jeg ved det godt......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar