torsdag den 8. januar 2015

Rodfrugtsgratin med en snert af en rest svinekam

Vi fik denne lækre gratin til aftensmad - jeg havde et stykke flæskesteg i fryseren som jeg skar i skiver og kom ved - det var kamsteg, som godt kan blive lidt tørt ved genopvarmning, men på denne måde forblev den moist og lækker

1 porre i fine strimler
3 gulerødder revet
2 pastinakker revet
1/3 knoldselleri revet
1 løg i fine strimler
2 fed hvidløg
Parmasanost
1/4 piskefløde (fedtfattigere alternativer kan sikkert bruges)
2 dl vand
salt/peber

Gør grøntsagerne klar og kom dem i en skål - bland dem godt og krydr god med salt og peber - kom det i et smurt fad og hæld fløde/vandblandingen over - drys med friskrevet parmasanost

Bages i ovnen ved 200g i ca. 30min eller til grøntsager er møre - rør evt. et par gange

Jeg kom nogle skiver svinekam ovenpå grøntsagerne og gemte stykkerne under noget af grøntsags/flødeblandingen, så det ikke blev tørt. Bages yderligere ca. 10 min.

Vi fik bare grønne bønner til - lækkert og enkelt







Ingen kommentarer:

Send en kommentar