tirsdag den 11. september 2012

Blomster, smoothie og hjemmelavet tomatsuppe

sensommerblomster fra haven


Jeg forsøger jo at leve lidt sundere i øjeblikket og det går over al forventning. Jeg har dog tit krise om eftermiddagen og efter aftensmaden. Jeg laver nogen gange en smoothie, det hjælper. Bare frosne bær, evt en banan, lidt mælk og så nogen gange et drys lakridspulver. Uhmmmm



Vores drivhus bugner af tomater og selvom jeg slæber med på lærerværelset, så har vi stadig i overflod! I går lavede jeg tomatsuppe

1 skål tomater - skæres i tern
1 løg - hakkes
3 fed hvisløg - bare i grov stykker
vand - så det knap dækker
Bouillon eller fond - jeg bruger Herbamare
1 flaske Creme fine 7%
små suppehorn

Løgene klares i olie, tomater og vand/boullion hældes ved det simrer i 30-45min, det blendes med en stavblender, jeg kom det lige igennem en sigte da min mand er lidt "kerne-sart"!, tilbage i gryden og creme fine hældes i - suppehorn kommes i og suppen er færdig, når pastaen er klar.
De andre fik ostebrød til. Brød, ost og paprika.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar