mandag den 1. august 2011

Tigerlily......endelig!

Jeg anser ikke mig selv som en prangende person, jeg er født og opvokset i den sorteste jydske muld! Men når det kommer til min yndlingsblomst i haven, er tendensen temmelig prangende....jeg elsker hvert år når tigerliljen slår kronbladene ud og den rigtig folder sig ud i al sin pragt. Når man plukker den, jo det nænner jeg godt, så dufter den ikke umiddelbart, men når den kommer i en vase, kan den fylde hele huset med sin duft. Afdøde Paula Yates og Michael Hutchence havde den også som deres favorit og opkaldte endda deres datter efter den! Datteren voksede efter forældrenes død op hos Yates' exmand Sir Bob Geldorf, som Yates forlod tilfordel for Hutchence, det er da storsind.....

Jeg var i Bilka igår og "kom til" at købe nogle stauder......mit forsvar er at jeg kan bruge blomsterne i dekorationerne til min mands fest på lørdag! Jeg købte en gylden alunrod, bronzefennikel, en gylden røllike, en rød solbrud og en kattehale - jeg glæder mig allerede til næste år, når de kommer igen.
Gylden alunrod

Solbrud

I forgrunden kan anes bronzefennikel og gylden røllike

Alle planterne er anbefalet af Claus Dalby, og jeg elsker hans havestil og synes blomsterne han vælger som regel er lige i øjet - at de lige koster lidt mere er så bagsiden, men omvendt så er det nemt tilgængeligt, når det hele er samlet i Bilka, jeg har været ude for at skulle til adskillige planteskoler, for at få de planter jeg havde bestemt mig for!

1 kommentar:

  1. Altså hvor jeg glæder mig til at hækle hjemme hos dig og se din spændende have. Skriv snart ;D

    SvarSlet