onsdag den 25. februar 2015

Vinterferie i London - Baby

Jeg tog en smuttur til London nogle dage i uge 7 med to veninder.

Vi boede i Bloomsbury området - Gower Street - lige bag British Museum. Hotellet vi boede på var ok, men også kun lige....(morgenmaden var dog rigtig fin).

Jeg kan anbefale British Museum - specielt de gratis guidede ture.

Vi spiste bl.a. på en tyrkisk restaurant, selve stedet var en oplevelse, med mange små "aflukker" med meget lavt til loftet og balkon ovenpå. Der var meget eksplicitte erotiske tegninger på dametoilettet.....alt for vovede til at vise her ;-) Maden var ikke noget at råbe hurra for - meget traditionelt europæisk (???), forretten var bedst - mezeanretninger. Men oplevelsen var rigtig god og der var udmærket live salsamusik.



Borough Market kan bestemt anbefales - et virkelig madorgie! Vi var dog alt for mætte ovenpå morgenmaden, desværre.







Jeg købte disse Flap Jacks - jeg er nødt til selv at prøve at lave nogle



Camden market derimod var virkelig opreklameret! Dét gider jeg ikke en anden gang.




Vi tog også på London Ghost walk - Jack the Ripper turen fra sidste år gjorde at jeg havde høje forventninger, men de blev desværre ikke indfriet. Manden, der fortalte, troede tydeligvis ikke selv på det og tog dybt pis på det hele.....ikke at jeg egentlig tror på spøgelser, men jeg havde måske troet at det bare var en lille smule creepy - not! Vi deserterede!!!!

Vi lavede et lille forsøg mht. undergrunden. Jeg købte et Oyster card (5£ i depositum) og fyldte på for 25£ (vi var der fra fredag morgen til mandag morgen) - mine veninder blev anbefalet et ugekort (også 5£ i depositum) til 32£ - så Oyster var lidt billigere. Vi var mest i zone 1, dog ligger Campden Market i zone2.

Vi var også til afternoon tea i orangeriet i Kensington Gardens.......flotte omgivelser, men selve teen/maden var ikke de 32£ værd (vi gav 5£ ekstra pga. Valentines) - men en sjov oplevelse. Solen skinnede og jeg gik en fantastisk dejlig solskinstur gennem parken - skønt!




Nu lyder det umiddelbart som om det var negativt det hele, men bestemt ikke - London er altid bare fuldstændig great og kan ikke vente til jeg skal afsted igen - vil snart have mine drenge med!

Vi sluttede den sidste aften med at finde en lille indisk restaurant på en sidegade - den var stuvende fuld og det forstår jeg godt - maden var fremragende - tror det var på Charlottestreet - måske

Cheers!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar