søndag den 7. juli 2013

Sommer sommer sommer - i haven

 
Jeg er ikke god til at have roser i haven. Måske er det fordi den står ved en sydvendt mur og ikke får vand nok? Der er både rust og bladene bliver spist af et eller andet :-( Hvordan passer du dine roser? Og lykkedes det?


Dahliaerne er lige på nippet til at springe ud - så er det i høj grad højsommer, når det sker.
Sneglene har ikke været specielt hårde ved dem i år. Jeg bilder mig ind, at det har noget at gøre med de hvidløg, jeg også har plantet i bedet.
 
Min stjerneskærm fra Haven i Hune og riddersporen, der trænger til en ny placering

 
SanktHansurt og bonderose

 
Bronzefennikel, der giver et flot spil i bedet.

Jeg er glad for denne solhat, den spiller godt sammen med de mandstro, der også er i bedet. Desværre har sneglene været meget hårde ved den :-(
 

 
Det er ikke så tydeligt, men på broccolibladet, er der en klase kållarver! Heldigvis var de kun i en plante - håber jeg!
 
Min svigermor laver, ifølge min mand, den bedste snobrødsdej. Jeg mente, at det var kardemomme, hun bruger, men det viste sig at være vaniliesukker.....men de blev nu ikke ringere af, at der kom kardemomme i.
 
Denne fantastiske eftermiddag er blevet tilbragt i haven med bål og snobrød - lazy days - I love it!

1 kommentar:

  1. dejlige have-billeder, men du tog næsten helt modet fra mig ;). Jeg har besluttet mig for at anlægge et rosenbed til næste år og i år har jeg plantet en klatrerose OG hvis du ikke har held med roser, tør jeg ikke tænke på, hvordan det vil gå for mig :)

    SvarSlet