søndag den 28. september 2014

Opskriften, der kan omvende inkarnerede rosenkålshadere

Min venindes far serverede denne rosenkålsret til en fest i går - jeg MÅTTE bare lave den i dag også!

Ingredienser
Rosenkål - glemte at se hvor mange gram det var, men et netfuld frisk danske rosenkål
ca. 2 håndfuld smuttede hele mandler
En pakke bacon i skiver
½l fløde (jeg brugte 18%)
Rasp
Olivenolie
Salt og peber

Rosenkålene renses, stilken skæres af og evt. grimme blade tages af. De deles i halve eller kvarte alt efter hvor store de er.

Baconen skæres i fine strimler, der svitses på en pande. Stykkerne skal være næsten sprøde inden mandlerne kommes ved og sauteres med. Herefter kommes rosenkålene i, de sauteres med i ca 2-3 min, inden der hældes fløde ved samt salt og peber. Fløden koges ind, indtil kålene er godt møre - ingen bid her! Herefter kommes blandingen i et smurt fad og der drysses rundhåndet med en god rasp - stænk med olivenolie inden det sættes i ovnen ved 200g indtil det er godt gratineret. Jeg glemmer altid at tage et billede af det færdige resultat......jeg er for madglad ;-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar