torsdag den 6. juli 2017

Julihaven

Hold da op hvor er tiden gået. Jeg mistede gnisten i forhold til at blogge for et par år siden, men har egentlig manglet den som den dagbog som det jo er. Opskrifter, tanker, nedslag i tiden etc. Så jeg forsøger lidt igen.

I går på en loppetur fandt jeg denne smukke vase i pink glas - jeg køber, som regel, kun ting jeg selv ville have herhjemme, så ofte bliver mine loppefund benyttet i mit hjem i en periode, alt efter hvor hurtigt de bliver solgt. Blomsterne er fra min julihave; Astilbe, roser, pæon, stjerneskærm og blade fra en alunrod.

I min lille krukkehave har jeg forskellige petuniaer og en hosta, jeg synes den er blevet flot og frodig i år. Jeg husker lige at nippe de visne blomster af petuniaen, så skulle den blive ekstra flot.

Dette billede er egentlig fra en junimorgen. Sidste år anlagde vi det runde bed med en gangsti i midten. Jeg er SÅ glad for det - det er nemt at holde. Vi har planer om yderligere to runde bede i haven. Og så drømmer jeg om et smukt rosenbed, men jeg kan simpelthen ikke holde roser - de får strålepest og ser trælse ud.

Den sidste skoledag inden elevernes ferie meddelte jeg min ledelse at jeg havde fundet andet job. De vidste godt at jeg søgte, jeg kan bedst lide rene linjer. Den smukke dekoration fik jeg af nogle kollegaer i en sammenpakning. Den er super enkel men rigtig smuk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar