onsdag den 31. december 2014

Butternutsquashsuppe

Vores forret til nytårsaften var butternutsquashsuppe og uhmmm den var god 


1 butternutsquash
1 løg 
2 gulerødder
1 æble
Bouillon (jeg brugte grønsags)
Koriander (stødt) (jeg brugte 1 tsk)
Fløde (jeg brugte en kvart liter)
Citron
Salt/peber
1-1,5 skive bacon pr mand
Græskarkerner 

Skær stilken af og halver græskarret. Læg det med bunden nedad i et fad og bag det i ca. 30 min til kødet er mørt. Imens skæres løg, gulerødder og æble i tern. Baconen skæres i strimler. Steg baconen sprødt i gryden, kom herefter græskarkerner i og lad dem poppe færdige - læg det på et stykke køkkenrulle bagefter. Steg herefter løg og gulerødder i gryden, kom evt. lidt ekstra olivenolie i. Kom koriander i. Så skal kødet fra græskarret i. Til sidst kommes æblet i. Dæk det med bouillon og lad det simre til gulerødderne er møre. Blend suppen helt blank - min stavblender hører ikke til de bedste, så jeg måtte have det gennem en si. Spæd op med fløde til det har den konsistens, du ønsker. Smag til med citron, salt og peber og evt ekstra koriander. Top suppen med baconblandingen og finthakket purløg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar