lørdag den 12. maj 2012

Et ønske om solskin og rolige dage

For et par uger siden da solen skinnede fra en skyfri himmel, var mine drenge og én af deres kammerater, en tur nede ved en lille skovsø i lokalområdet. De fandt haletudser og lavede koglekrig og vi nød bare solen i fulde drag.


Sådan nogle dage kunne je godt bruge p.t. - jeg har for travlt med først planlægning og afholdelse af konfirmation, (incl. indkvartering af 12 familiemedlemmer fra GB), samtaler, der er blevet skubbet pga. en kollegaes alvorlige sydom - hvilket betyder at jeg skal afholde 51 skole- og hjemsamtaler oveni min allertravleste periode :-(, en klasse, der reagerer på skiftende vikarer og som jeg så bruger megen energi på at samle op igen, eksamen og alt det der hører til en familie med 5 medlemmer! Jeg måtte kapitulere i denne uge og sygemelde mig mig stresssymptomer - for mig er det et nederlag.....den tanke ved jeg godt, jeg skal have vendt, men ikke desto mindre er det sådan, jeg har det! Jeg gør mig overvejelser om jeg er i det rette fag (måske er jeg FOR sensitiv, jeg har lidt tendens til at ville redde hele verden....) eller om jeg bare er ansat det forkerte sted? Godt min søde mand bakker godt om mig - jeg skal nok komme igennem min lille krise ;-)
Oveni er vores hus sat til salg og på en lille uge er der tre henvendelser og kl. 16 kommer der nogen og skal se hytten. Vi har brugt et par timer (snarere 3!) og nu er her pænt og rydeligt - hvorfor gør vi ikke det hver weekend? (altså rydder op!)

2 kommentarer:

  1. Jamen søde søde Mette, det er ikke et nederlag at blive sygemeldt med stress. Det er sundt og ansvarligt at du siger fra. Jeg ser dig som en utrolig stærk kvinde, men ingen kan altså overkomme alt det du lige har på tapetet lige nu. INGEN, så glem alt om nederlags-tanken og klap dig selv på skulderen fordi du har sagt fra og puster ud.
    PS. sjovt at vores indlæg for i dag er samme motiv (mit dog uden børn ;) Og så er du mere end velkommen til at kigge om til en kop te.

    SvarSlet
  2. Tak Lene - jeg anser også mig selv for at være stærk og ved også at nogen af omstændighederne er jeg ikke selv herre over - men jeg har da i al fald lært at jeg skal sige fra lidt før.....det kan da sagtens være jeg kommer om til te en dag, jeg skal lige have eksamener overstået mandag/tirsdag :-)

    SvarSlet