fredag den 13. januar 2012

Rødbeder på et lærerværelset!

Jeg lavede en tærte af nogle rester den anden dag, hambugerryg, løg og grønne asparges. Dertil fik vi både en rødbedesalat og en gulerodssalat. Rødbedesalaten var lavet af revne rødbeder (jeg har altid en pose på hånden, gider ikke røde fingre) hvidløg (til at tage rødbedesmagen ;-)) honningmelon og en marinade bestående af hvidvinseddike, vand og rigeligt sukker (Vi snakker 4-6 spsk). Gulerodssalaten var klassisk med revne gulerødder og æbler samt appelsinsaft og lidt honningmelon.

Nå men min pointe er egentlig at rødbeder vist er sårn lidt røde-træsko-agtigt, ja jeg er selv både lærer og pædagog. Mine kolleager var ved at falde i svime over mine medbragte røde stænger! NAAAAAAJ RØDBEDER, næsten som man svimer over en lille baby, de kunne næsten ikke koncentrere sig om snakken, der ellers går så vældig på vores lille lærerværelse ;-) Tsk tsk - stereotypt ;-)

Nå men vi har fået rødbedesalat 2 gange i denne uge......man er vel pædagog/lærer!!!



Jeg havde godt nok ikke røde træsko, men røde converse......

2 kommentarer: