lørdag den 5. oktober 2019

Bøger og læsefælleskaber

Billedresultat for goodreads

Jeg har tidligere skrevet om, hvordan jeg har opdaget at det motiverer mig til at læse mere, når jeg fører en læselog - i starten var det en analog seddel jeg skrev titlerne på, nu har jeg opdaget app'en Goodreads. Her kan man finde et læsefællesskab og blive inspireret til at læse mere.

Vådeskud (Kørner/Werner, #4)I dine øjneMord for åbent tæppeThe Mitford Murders (Mitford Murders #1)The MisterNår isen bristerMy Not So Perfect Life
The Mystery of Three Quarters (New Hercule Poirot Mysteries, #3)En ny dag venterForfølgerneDøden lurerDen døde mandHeksedrengen
Urmagerens datterEn kort gennemgang af traktorens historie på ukrainskOne Plus OneDen blå digters kone (Nora Sand #2)Pigerne fra Englandsbåden (Nora Sand #1)GlasslottetDen rette beslutning
Helenas hemmelighedElskov om eftermiddagen (The Hathaways, #5)Frist mig i den blå time (The Hathaways, #3)Min indtil midnat (The Hathaways, #1)Gift ved daggry (The Hathaways, #4)Forfør mig ved solopgang (Hathaway #2)
Den forsvundne fuldmægtigMillionæren fra SingaporeFrit faldCreme FraicheSom et muldyr der bringer flødeis til solenBlow Fly (Kay Scarpetta, #12)Rygtet vil vide
Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej 2Den sidste stationJul på Stony Cross Manor (Wallflowers, #4.5)Forårets gåderVinterens løfterSommernattens hemmeligheder
Efterårets lunerTelefonBrændte beviserBørnene

Udover ovenstående bøger har jeg læst næsten hele af Martha Christensens forfatterskab - hun er vidunderlig.

Jeg læser på ingen måder "tung" litteratur - tværtimod så i de perioder hvor jeg har meget andet på programmet, der nærmer det sig triviallitteratur - eller det vil sige, jeg læser OGSÅ triviallitteratur, det passer lige med en pladderromatisk historie inden sengetidM Gigant, Julia eller Passion. Ellers er jeg glad for krimier og chicklitlitteratur - jeg kan godt lide at blive udfordret i min læseklub, hvor vi læser en bog om måneden som vi så mødes og snakker om (Creme Fraice af Suzanne Brøgger var VIRKELIG en udfordring).

Jeg er mest til analoge bøger, men en gang imellem lytter jeg til lydbøger, specielt hvis jeg går nogle ture. Jeg læser et miks af danske og engelske bøger.


Hvad læser du?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar